Zo word jij eindelijk georganiseerd

Rust in je huis, is rust in je hoofd. Helaas lukt dit niet altijd. Ben je laatste tijd druk met een groot project? Of lopen er meerdere kleinere projecten door elkaar en ontstaat er chaos? En dan bedoel ik niet alleen chaos in je hoofd, maar overal. Op je bureau, in je tas, in je auto én je hoofd. Tijd om de boel op te ruimen en om meer rust te creëren. Hier vind je een aantal tips om een georganiseerder leven te leiden.

Maak een To Do list

Begin met het maken van een lijstje met alles wat je nog moet doen. Zoals de boodschappen, die collega nog even bellen, nog even tanken of de belastingpapieren nog invullen. Ook als je met iets bezig bent, en er schiet je iets binnen, moet je het even opschrijven. Zo hoef je niet meer over alles na te denken, wat zorgt voor ruimte. Als je het lijstje af hebt kan je bovenaan beginnen. Ga stap voor stap alle taken af. En als er niet genoeg tijd is op een dag? Geen zorgen, morgen is er weer een dag.

Opgeruimd staat netjes

Begin met het opruimen van je spullen. Bijvoorbeeld je tas. Veel tassen van vrouwen zijn rommelig, dus je bent niet de enige. Toch is het handig om sommige dingen wel georganiseerd te houden in je tas. Heb jij bijvoorbeeld het probleem dat er overal klein geld ligt in je tas, en dat je niet weet in welk vakje nou je pinpas hebt gestopt (thankgod, voor de Apple pay als je je telefoon bij de hand hebt). Dit is super irritant, dus begin van het aanschaffen van een portemonnee. Als je in investeert in een mooie portemonnee kan je hier waarschijnlijk een tijdje mee doen, en geloof me, hier ga je heel veel plezier van hebben. Isabel Bernard heeft veel mooie portemonnees is haar collecties. Van een pasjeshouder tot mooie leren portemonnees. Stop hier al je klein geld, pasjes, klantenpassen en bonnetjes in die je nodig hebt. Zo wordt de chaos in je tas in ieder geval minder, en voorkom je dat je bij de kassa staat en niet weet waar je geld is gebleven. Kijk voor leren portemonnee dames op de website van Isabel Bernard of bezoek een van de Brandfield winkels.

Niet uitstellen

Als je een To Do lijstje hebt gemaakt, merk je misschien aan jezelf dat je helemaal geen zin hebt om aan de taak te beginnen. Het is verleidelijk om taken uit te stellen omdat je niet weet waar je moet beginnen. Vind je misschien het werk te ingewikkeld of niet leuk? De oplossing is heel duidelijk: gewoon beginnen! Ga stap voor stap aan de slag en voor je het weet ben je al best ver, en valt het toch wel mee. Het fijnste is om een taak af te kunnen strepen op je To Do list waar je zo tegen op keek!

Berichtmeldingen uit

Het is heel erg frustrerend als je met iets bezig bent, en je weer een WhatsApp melding of een melding van je mail ontvangt. Je gedachten gaan direct daar naar toe, waardoor je afgeleid bent. Het is belangrijk dat je de focus legt op één taak. Je kan maar 1 ding tegelijk doen, en als je daar mee klaar bent ga je door naar het volgende. Dit werkt het meest efficiënt en het snelste. Maak het jezelf dus gemakkelijker om je meldingen uit te zetten. Als iemand je echt nodig heeft, zal diegene wel bellen.