Dit zijn de populairste oefeningen bij het sporten met een personal trainer

Als vrouw wil je je fit voelen, mooi in je vel zitten en gezond worden en blijven. Dat doe je door goed te eten, voldoende te slapen en lekker te bewegen. Maar dat laatste, dat schiet er in de drukte van alledag bij veel vrouwen bij in. Een personal trainer kan daar een oplossing voor bieden. Het geeft niet alleen net dat ene extra zetje motivatie, maar zorgt er ook voor dat de oefeningen worden aangepast op jouw lijf, jouw doelen en jouw behoeften. Dit zijn de populairste oefeningen bij het sporten met een personal trainer.

1. Squat ‘til you drop

Personal training voor vrouwen is – naast op conditieverbetering – veelal toegespitst op de drie B’s: buik, benen, billen. Om die drie-eenheid in topconditie te houden is tijdens persoonlijke trainingssessies vaak veel plaats voor lunges, donkey kicks, leg extensions, high knees, glute lifts en squats, veel squats. Met deze simpele, maar doeltreffende oefening voel je je dijen branden en je billen meer vorm krijgen. De kracht zit hem in de herhaling en in de intensiteit. Om dit goed vol te kunnen houden geeft een personal trainer jou net wat meer doorzettingsvermogen. 

2. Pilates

Sporten doe je om lekker in je vel te zitten. Maar ook om beter te presteren op je werk, innerlijke rust te ervaren en blessures te voorkomen. Dit alles kan je bereiken door pilatesoefeningen. Het kan daarom ook geen verrassing zijn dat pilatesoefeningen veel voorkomen tijdens het sporten met een personal trainer. Pilates verbetert je houding, vermindert stress, vermindert rugklachten en versterkt bovenal je core. En die core, dat is de basis voor alle andere spierversterking. Een personal trainer zal dan ook vaak eerst willen zorgen dat de core voldoende belast kan worden voordat er wordt overgegaan op gerichte training van andere spiergroepen

3. HIIT Parcours

Het is de fitnesshit van de afgelopen jaren: hiit training. Met deze super intensieve intervaltraining krijg je je hartslag vliegensvlug omhoog en pak je in korte tijd verschillende spiergroepen grondig aan. Hiit is dan ook heel erg effectief, leuk en uitdagend. Personal trainers putten hier dan ook graag uit tijdens hun trainingen. En zeg nou zelf; je hebt hem toch ook aangenomen om je eens even lekker af te matten? Bereid je dus voor op intervaltraining, series van krachtoefeningen, en bootcampparcours. Jij en je trainer krijgen ze niet klein!