Dit moet je weten als je een bedrijf start in Duitsland

Duitsland lijkt in veel dingen misschien op ons Nederland, maar toch zijn er een aantal verschillen waar je op moet letten als je je bedrijf daar populair wilt maken. Lees hier een paar tips om je bedrijf over de Duitse grens te trekken of daar te starten.

Google algoritme

Het liefst wil je natuurlijk dat als je een website op richt, je bovenaan de zoekresultaten verschijnt zodat je gelijk de aandacht van zoveel mogelijk bezoekers kunt trekken. Daar is linkbuilding uitbesteden de beste manier voor. Dit wil zeggen, dat je er met een paar handige trucs voor zorgt dat je site hoger komt te staan in het algoritme van Google. En stel het je zelf maar voor, wanneer je ergens naar op zoekt bent klik je niet graag door tot pagina 10. Je bent geneigd om te kijken naar de zoekresultaten die op de eerste paar pagina’s tevoorschijn komen. Door middel van linkbuilding, worden er externe links op websites geplaatst die leiden naar jouw website. Google verwerkt dit automatisch in haar algoritme, waardoor jouw website pagina’s hoger komt te staan.

De Duitse markt

Of je nou al ervaring hebt met linkbuilding, of hier gebruik van wilt gaan maken is het goed om op de hoogte te zijn van het Google algoritme in Duitsland. Je zou het misschien niet zeggen, maar in Duitse linkbuilding zit wel degelijk een verschil vergeleken met Nederland. Hoe de Nederlandse Google het fijn vindt om een afwisseling te hebben van relevante en minder relevante links, is het Duitse algoritme een stuk strenger. Daar wordt bijvoorbeeld veel waarde gehecht aan de kwaliteit van links en aan de relevantie. Om je website op de Duitse markt door te laten breken, is het hebben van een netwerk erg belangrijk. Zo kun je bijvoorbeeld de handen ineen slaan met Duitse blogs of nieuwssites.